نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4002
-
الف
+

«بینوایان» نماینده فرانسه در اسکار 2020 شد

درام سیاسی «بینوایان» نماینده فرانسه در اسکار 2020 شد.

به گزارش آی فیلم 2، درام سیاسی «بینوایان» به کارگردانی «لاج لی» که جایزه ویژه هیئت داوران را در جشنواره فلم کن دریافت کرد، توسط انجمن اسکار فرانسه برای بخش بین المللی اکادمی اسکار انتخاب شد.

فیلم بینوایان

در یکی از سال‌های پر رقابت سینمای فرانسه، فلم سینمایی «بینوایان» برای رسیدن به این عنوان، فلم «پرتره یک زن روی آتش» که جایزه بهترین فلمنامه جشنواره کن را دریافت کرده بود، به همراه فلم سینمایی «پروکسیما» که در بخش رقابتی جشنواره تورنتو حضور داشت و جایزه دریافت کرد را شکست داد.

در این فلم «اوا گرین» فضانوردی است که برای یک ماموریت حاضر می‌شود.

بازیگران بینوایان در جشنواره کن

فلم سینمایی «بینوایان» که توسط کمپنی آمازون برای امریکا خریداری شده بود، نظرات درخشانی را در جشنواره کن دریافت کرد. این فلم برای نخستین بار در امریکا در جشنواره فلم تورنتو نمایش داده شد و در آینده نیز در جشنواره فلم‌های فرانسوی لاس آنجلس در ۲۳ سپتمبر(اول میزان) نمایش داده خواهد شد. بینوایان با الهام گرفتن از یک فلم کوتاه محصول سال ۲۰۱۷ است.

کشور فرانسه از ریکوردداران بخش بین المللی اسکار است.فلم‌های نماینده این کشور تا کنون ۴۰ نامزدی اسکار داشته و تا کنون یازده جایزه دریافت کرده اند. ریکورد دریافت بیشترین جایزه در دست ایتالیا با نامزدی در ۱۴ بخش است.

آخرین نامزدی فرانسه در اسکار مربوط به سال ۲۰۱۵ است و آخرین باری که فلم‌های فرانسوی توانستند جایزه اسکار را به خانه ببرند، به ۲۵ سال پیش باز می‌گردد. نود و دومین دوره جوایز اسکار در تاریخ ۹ فبروری (۲۰ دلو 1398) برگزار می‌شود.

در پیوند با این خبر : 

کدام فلم برنده اسکار 2020 خواهد بود؟

نمایندگان کرواسیا، هانگری و ناروی برای حضور در اسکار اعلام شدند

«درد و افتخار» اسپانیا به اسکار 2020 می رود

فلسطین با یک فلم کمیدی در اسکار 2020

گرجستان با فلم «شاین دیسی» به اسکار 2020 می رود

یک اتفاق غیرمنتظره؛ « در جست و جوی فریده» نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد!

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر